close

Princeton Marcellis - Heart to Serve

2016年WorldVentures基金會首次發表普林斯頓馬塞利斯的“服務的心”官方歌曲。普林斯頓在瓜地馬拉拍攝音樂MV並在多個國家演出這首歌。歌曲完全表達了基金會的精神,趕快來聽聽吧~~
This past year WorldVentures Foundation debuted Princeton Marcellis' "Heart To Serve" song as our official anthem. Princeton filmed the music video in Guatemala and performed the song on-stage in multiple countries.

英文歌詞 / 中文翻譯 (翻得不好請見諒喔 >///< )  by J-Love

Love

I ain't got it somebody told me about it
有些人告訴我關於愛  而我卻無法擁有它
all I know is pain do you know I shout it
我所知道的就是痛苦  你知道我吶喊著
if so why do you doubt it
如果這樣  為什麼你不相信愛
I've seen hurt and slaughter
我曾經見過傷害和屠殺
and can you help my irrigation there's mud in my water
你可以幫我沖掉這水中的泥濘嗎
I don't even know my father 
我甚至不知道我的爸爸是誰
I'm sore from civil war
我陷入內戰的悲痛中
shed tears need love I been sleeping on the floor 
流著淚需要愛  我睡在地板上
my family so poor
我的家人如此貧困
my heart is so poor
我的心靈匱乏
my hope is on the ropes right now I need more
希望寄託在繩索上  我需要更多
I been tryna hug it forward 
我正要向前擁抱它
but it ain't all sweet 
但它不是甜蜜的
the shoes on my feet are worn down can u take the heat 
你可以承擔這一切的壓力嗎?當這雙鞋子逐漸破損的時候
I'm flying through the turbulence to land on my dreams 
我飛越狂風暴雨,抵達夢想之地
I done lost everything but my body so it seems
我失去一切,但我的身體似乎
I'd rather die like a man, than live like a coward
我寧願像男人一樣死去,也不要像個懦夫
I am hoping in a team some hope in happy hour
希望在團體的歡樂時光中帶來一些希望
I heard about some beautiful feet that brings power 
我聽說有些美麗的足跡會帶來力量
I need a couple servants to help me upon this surface and my purpose screaming 
我需要你們在終點尖叫喝采


and I... 
而我
I just wanna help make change in lives
我只是想幫助並改變生活
empower communities one day at a time
賦予社區一天的時間
maybe I, found a space 
也許我  找到一個空間
in my heart, to make a better place
在我的心中,實現一個更美好的地方
I just wanna heal the world we live in
我只是想改善我們生活的世界
and save it for our children 
為我們的孩子留存
with a...
用...
a heart to serve
服務的心
so that i can fight another day
我可以繼續戰鬥
a heart to serve
服務的心
light will shine in this dark place
光亮將在黑暗處閃耀
with a heart to serve
用心服務
true hope is not far away 
真正的希望在不遠的地方
heart to serve 
服務的心
impact the whole human race
影響全人類


Dear love can you heal me from my past now?
親愛的愛  你能治愈我的現在過去嗎?
got emotional tattooes can't laugh now
情感烙印無法展現笑容
look--I'm that voice up in Cyprus without a voice 
看 - 我在塞浦路斯無法發言
look--I'm the mother in Malaysia without a choice 
看 - 我是馬來西亞的母親,沒有選擇
I know you making noise, bottle schools in Guatemala 
我知道你在鼓譟,瓜地馬拉的瓶子學校
Dream courts in America now I'm a baller
美國的夢幻殿堂  現在我是一個球員
ain't gotta be a scholar 
不是一個學者
to know my faith is broken 
我沒有自信
poverty stricken areas it seems fate has spoken
貧困似乎是這裡的命運
are you're arms open? are you desensitized?
你張開雙臂嗎?你無情嗎?
you got a heart to serve? can you swallow your pride?
你有一顆心服務?你能放下你的自尊心嗎?
education insufficient I need art supplies
教育資源不足  我需要一位付出者
in Thailand but in Hungary we still hungry 
在泰國,但在匈牙利我們仍然飢餓
I know life ain't a playground but battlefield
我知道生活不是操場而是戰場
sometimes i get scarred but I know that I will heal
有時得到傷疤  但我知道會癒合
through the love and the peace and relief that you bring
透過你的愛、和平和關懷
I can see brighter days through the storm and the rain
我可以穿越暴風雨看見更光明燦爛的日子
 

a smile is the same language in all languages. No matter where you're from no matter where you've been no matter where you're going, you can always smile; you can always help the next person. Do you have a heart to serve? Smile :)
微笑是所有語言的共同語言。無論你從哪裡來,無論你在哪裡,無論你要去哪裡,你總是可以微笑,你可以隨時幫助下一個人。你有一顆心服務嗎?微笑:) 

arrow
arrow

    小太陽 J-Love 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()